הבינה המלאכותית הכינה לכם "אסטרטגיה". ומה עכשיו?

AI and strategy consultant
מדוע מחקר שוק, אסטרטגיה ותכנון חדירה לשוק חשובים מתמיד בעידן ה-AI

כנראה שכבר עשיתם את זה.

הקלדתם ל: ChatGPT "כתוב לי תוכנית חדירה לשוק לסטארט-אפ ה SaaS שלי בתחום הקמעונאות",

או: "צור תוכנית שיווקית אפקטיבית לחברת סייבר שמתרחבת לשווקים בינלאומיים."

ותוך שניות קיבלתם מסמך מרשים: ניתוח SWOT , פילוח שוק, פרסונות, ערוצי שיווק ומכירה, ואפילו דוגמה לקמפיין.

אבל הנה האמת הלא נוחה:

אותה תוכנית – או גרסה כמעט זהה שלה– הוכנה גם למאות חברות אחרות.

התכנית עשויה להיות כללית מדי, עם חסרים, נעדרת מקוריות – או גרוע מכך: מטעה באופן מסוכן.

ה AI  מהיר. אבל האם הוא גם נכון עבורך?

שלא יהיו אי הבנות: אנחנו אוהבים AI.

הוא עוצמתי, מאיץ ומייעל את תהליכי מחקר השוק,, ומייצר כיווני חשיבה חדשים. יועצים אסטרטגיים חכמים – במיוחד בתחום התוכנה לעסקים – כבר משתמשים בו כדי לשפר את השירות והתוצרים עבור לקוחותיהם.

אבל מהירות אינה אסטרטגיה.

AI שואב נתונים גלויים מהאינטרנט. הוא משלים משימות. הוא מספק תשובה טובה למה שביקשתם – לעיתים קרובות תוך ניסיון לרצות אותכם, במקום לאתגר אתכם.

הוא לא יעצור וישאל:

"האם זו באמת הדרך הנכונה עבור החברה שלכם, בשוק הספציפי שלכם, ותחת האילוצים המיוחדים שלכם?"

והוא גם לא יתריע כאשר:

  • השוק שהומלץ לכם כבר רווי
  • מתחרים דומים ניסו גישה זהה ונכשלו
  • אסטרטגיית התמחור שלכם לא תעבוד בגרמניה כמו שהיא עובדת במפרציות

 

כבר ראינו את ה-AI:

  • יוצר קמפיין בלי להגדיר קודם את קהל היעד
  • מציע רשימות שותפים שיווקיים דמיוניות או לא רלוונטיות
  • מייצר מסמך יפה ומנוסח היטב– אבל ג'נרי, מעט רדוד, לא יורד לפרטי פרטים ולמציאות המורכבת, ודי דומה למה שהוא כבר ייצר לעשרות חברות אחרות. – במקום להתאמץ ולנסות ליצור בידול.

 

הבינה הנלאכותית לא תגיד לכם
  • שלקוח המטרה או הפרסונה שהוגדרו  אינם כלל אלו שקונים בפועל
  • שהמסר שלכם אולי נשמע מעולה באנגלית – אבל נשמע מגוחך כשמתרגמים אותו לספרדית, או שהוא פשוט הולך לאיבוד "ברעשים" החזקים שיש בשוק
  • שההזדמנות האמיתית טמונה בכלל בסגמנט או תת סגמנט שלא חשבתם לבדוק
  • שהתוכנית הנוצצת שקיבלתם בחינם – עלולה לבזבז לכם שישה חודשים ולרוקן התקציב שלכם

 

למה אסטרטגיה, מחקר ושוק תכנון חשובים היום יותר מתמיד

בעולם שבו לכולם גישה שווה לאותם תשובות AI המנוסחות יפה אך שטחיות – היתרון נמצא דווקא בהתעמקות, בנסיון ובשיקול הדעת המקצועי.

  • הוא בשאלות שה-AI לא שואל.
  • בתבניות שהוא לא מזהה.
  • בשיפוט ובניסיון שאי אפשר להעתיק או לשכפל.
  • ובמקרים הרבים של טעויות שכבר בוצעו ע"י חברות אחרות – ושלא תמצאו באינטרנט.

 

כאן בדיוק נכנסים לתמונה יועצים אסטרטגיים ב-B2B.עם ניסיון אמיתי. הם לא רק מספקים תוכנית  אלא:

  • מאתגרים את הנחות היסוד שלכם
  • מראיינים מומחים ולקוחות
  • משווים אתכם מול מתחרים אמיתיים
  • מבוססים על מידע ותובנות משנים של פעילות ישירה ודיסקרטית מול לקוחות אמתים ולא רק מחיפוש אונליין.

 

וכן – הם גם משתמשים ב-AI: כדי לנתח, לקצר ולייעל את העבודה.

אבל הכי חשוב – הם יודעים לחבר בין אסטרטגיה לביצוע: עם האנשים, הערוצים והמסרים הנכונים.

 

ה AI יכול לפתוח את השיחה. יועץ אסטרטגי יעזור לכם לסיים אותה

בין אם אתם בתחילת התהליך או שכבר יש לכם טיוטה מ-ChatGPT – זה הרגע שבו כדאי לצרף יועץ -שותף שמבין מה הצעד הבא ולאן לקוחים את זה.

ב-Beam Global, אנחנו עוזרים לחברות תוכנה ו-SaaS להפוך רעיונות ראשוניים ומסגרות גנריות – לאסטרטגיה ממוקדת, מאומתת, וישימה לחדירה לשווקים בינלאומיים.

אנו נבנה יחד תוכנית ש:

  • מבוססת על מחקר שוק אמיתי – נעזרת ב AI אך מובלת ע"י מומחי אסטרטגיה שיווקית
  • מותאמת למוצר, גאוגרפיה וליעדים שלכם
  • מיועדת לפעולה – לא רק למצגת
  • בנויה סביב היכולות שלכם – לא על תכנית דמיונית
  • ומותאמת ל-DNA של המייסדים

כבר חקרתם עם AI. עכשיו הזמן לחדד, לאמת – ולבצע.

👉 בואו נדבר ונבנה יחד את תוכנית החדירה שלכם לשוק.

ואם אתם תוהים אם AI עזר לנו לנסח את המאמר הזה – אתם בכלל לא טועים.

אבל השיפוט המקצוע ? 100% אנושי.

שיתוף

עוד

AWS Go to market for SaaS
AWS

AWS כמנוף להתרחבות גלובלית

התרחבות לשווקים בינלאומיים היא אחד ממנופי הצמיחה החזקים ביותר עבור חברות תוכנה ו-SaaS. אבל עבור ספקים קטנים וסטארטאפים, עומדים בדרך שני מחסומים מרכזיים: אמינות ותקציב.

הצטרף למאגר הידע שלנו

אנו משקיעים הרבה שעות בפיתוח תוכן על סמך הניסיון הרב שלנו , אל תישאר מאחור והירשם למאגר הידע שלנו

האם תרצה להתייעץ בנוגע לאסטרטגית ה go to market שלך?

question mark man

אודות

Beam Global הינה חברת ייעוץ שיווקי ואסטרטגי בראשות אורי עיני, המייעצת לחברות B2B בהיי טק ותוכנה ולסטרטאפים בתחום השיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי והמספקת שרותי ניהול מכירות. Beam (תקרין) שב Beam Global מתייחס לחברות, שגם אם הן קטנות ולא מוכרות, יכולות להתחרות בהצלחה בחברות בינלאומיות גדולות ע”י קבלת חשיפה בינ”ל והקרנה של תדמית של חברה גלובלית ומבטיחה עם פוטנציאל להפוך למובילה בתחומה

Copyright [oceanwp_date] – Beam Global Website by Asia

GET IN TOUCH

צור קשר